Dersin Adı | Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY 205 | Güz/Bahar | 0 | 2 | 1 | 2 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için spor yapmak, yeterli ve dengeli beslenmek, antrenmanın temel amacı ve temel görevlerini ayırt etmek, antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini ayırt etmek, beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkilerini ayırt etmek, kondisyonel ve motorik özellikleri ayırt etmek ve sürat ve çabukluğu geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri, kondisyonel ve motorik özellikleri kondisyon çalışmaları, ağırlık kaldırma teknikleri, antrenmanın temel amacı ve temel görevleri, antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisi, kuvvet çalışmaları, sedye kaldırma ve taşıma çalışmaları. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, Dersin tanıtımı | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
2 | Kondisyon çalışmaları / Kuvvet Antrenmanı | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
3 | Kondisyon çalışmaları / Kuvvet Antrenmanı | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
4 | Kondisyon çalışmaları / Kuvvet Antrenmanı | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
5 | Ağırlık Kaldırma Teknikleri | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
6 | Ağırlık Kaldırma Teknikleri | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
7 | Ağırlık Kaldırma Teknikleri | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
8 | Ağırlık Kaldırma Teknikleri | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
9 | Sedye kaldırma çalışmaları | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
10 | Sedye kaldırma çalışmaları | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
11 | Sedye kaldırma çalışmaları | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
12 | Sürat ve Çabukluğu Geliştirici Oyun ve Alıştırmalar | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
13 | Sürat ve Çabukluğu Geliştirici Oyun ve Alıştırmalar | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
14 | Sürat ve Çabukluğu Geliştirici Oyun ve Alıştırmalar | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
16 | FİNAL | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
Ders Kitabı | Telman N., Ünsal P. İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayınları,2009. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Çeşitli görsel materyal, film, videolar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır | X | ||||
13 | Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest